Konferencja Naukowa „Co każdy konsument wiedzieć powinien?”

opracowanie Elżbieta Lewkowicz

img_0021W dniu 09.11.2016 r. w Zespole Szkół Ekonomicznych im. St. Staszica w Wołominie odbyła się Konferencja pod hasłem „Co każdy konsument wiedzieć powinien?” zorganizowana we współpracy z Fundacją ODA. Jej cel to zapoznanie się z prawami konsumenta i ochrony konsumentów, ale też skłonienie uczniów do refleksji na temat globalizacji polskiej gospodarki i krytycznego odbioru reklam. Oprócz uczniów IV Liceum Ogólnokształcącego na sali znaleźli się przedstawiciele siedmiu szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych wraz z nauczycielami WOS-u z całego powiatu.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli Starosta Wołomiński Kazimierz Rakowski, Burmistrz Wołomina Elżbieta Radwan, a patronat merytoryczny – Dziekan Wydziału Nauk Ekonomicznych SGGW dr hab. prof. SGGW Jarosław Gołębiewski. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły „Wieści Podwarszawskie”. Panią Burmistrz na Konferencji reprezentowała Sekretarz Gminy, pani Małgorzata Izdebska.

img_0027Jako pierwsi zabrali głos uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych. Przedstawili wyniki badań raportu IPSOS Belgium Europejskiej Komisji Dyrekcji Generalnej Do Spraw Zdrowia i Ochrony Konsumentów pt.: „Czy polski konsument jest zadowolony?” Następnie dr hab. prof . SGGW Irena Ozimek, z Zakładu Marketingu i Analiz Rynkowych Wydziału Nauk Ekonomicznych, przybliżyła temat ochrony konsumentów na rynku żywności w Polsce.

img_0034Dr inż. Elżbieta Kacperska z Zakładu Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych Wydziału Nauk Ekonomicznych SGGW omówiła zagadnienie „Globalizacja polskiej gospodarki, czyli co konsument powinien wiedzieć o produktach na rynku”. Powiatowy Rzecznik Konsumentów, pani Iwona Truszkowska-Pielka, wyjaśniła „Jak dochodzić swoich praw i właściwie przygotować pismo reklamacyjne za spóźniony pociąg, dziurę w kurtce czy przerwy w dostępie do Internetu”.

img_0083Pani Elżbieta Kacperska, jako przedstawicielka Akademii Przedsiębiorczości Wydziału Nauk Ekonomicznych SGGW, zapoznała uczestników konferencji z regulaminem konkursu organizowanego przez SGGW, którego laureaci jako nagrodę otrzymają indeks na tę uczelnię. Nagrodzeni zostali również laureaci konkursu na najlepszy plakat propagujący hasło „ Reklama nie zwalnia Cię od myślenia”.

Konferencja „Co każdy konsument wiedzieć powinien?” jest punktem kulminacyjnym większego projektu obejmującego także zaplanowane na rok szkolny 2016/2017 dodatkowe wykłady pracowników naukowych SGGW, wizyty uczniów na uczelni i współpracę z Akademią Przedsiębiorczości Wydziału Nauk Ekonomicznych.

Komentarze są wyłączone.